ارزیابی و جایزه EFQM

ارزیابی و جایزه نشان برتری در کسب و کار بنیاد EFQM، بزرگ‌ترین ارزیابی جهانی مدیریت کسب و کار در سطح دنیا است که از بیش ربع قرن پیش تا کنون هر ساله با حضور سازمان‌‌های پیشرو از سراسر دنیا برگزار می‌شود. ارزیابی‌های بین‌المللی برتری در کسب و کار EFQM توسط مرکز خدمات رسمی EFQM در ایران و با ارزیابی برترین ارزیابان بین‌المللی بنیاد EFQM اروپا انجام می‌شود. مهم‌ترین مزیت‌های حضور در فرآیند ارزیابی و جایزه نشان برتری در کسب و کار EFQM عبارت است از:
  • ارزیابی جامع سازمان در ۹ محور مدل سرآمدی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (شامل استراتژی، منابع انسانی، رهبری سازمانی، نتایج کسب و کار و ...)
  • بازدید و ارزیابی حضوری و نگرش همه جانبه ۲ الی ۷ ارزیاب بین‌المللی بنیاد EFQM از اروپا از سازمان به مدت ۱ الی ۷ روز (بسته به سطح حضور)
  • گزارش جامع بازخورد و توصیه‌های عملیاتی خبرگان و ارزیابان اروپایی بنیاد EFQM  برای توسعه و ارتقای برتری سازمان در کسب و کار
  • اعطای گواهی‌نامه‌های یک الی پنج ستاره و نشان ملی برتری در کسب و کار به سازمان‌های برتر در سطح ملی (National EFQM Excellence Award)
|

جایزه EFQM ایران از نگاه ارزیابان بین‌المللی EFQM

رالف بارال | مدیر نوآوری در شرکت خودروسازی پورشه

ما در ارزیابی‌های EFQM ایران، تمامی استانداردهای بنیاد EFQM اروپا را به طور دقیق همانند سایر ارزیابی‌هایمان در سراسر اروپا اعمال می‌کنیم.

گرهارد لیو | مدیر پروژه و مهندسی شرکت‌های تی‌سیستمز و سوئیس‌کام

در ارزیابی‌های EFQM ایران به سازمان‌ها کمک می‌کنیم تا تصویری صریح و بی‌واسطه از وضعیت خود در حوزه‌های مختلف مدیریتی به دست آوردند.

بیت فرافل | مدیر بانکداری شرکتی وفروش سازمانی دی-زد بانک سوئیس

با ارزیابی سازمان‌های ایرانی در EFQM ایران شاهد تلفیق راهکارهای بومی با بهترین تجربیات مدیریتی اروپا و کسب نتایجی ارزشمند بوده‌ایم. 

دکتر خوزه آراندا | استاد حوزه برتری در کسب و کار دانشگاه کاتالونیا

در ارزیابی‌های EFQM ایران مانند ارزیابی‌هایمان در کشورهای اروپایی، گزارشی جامع از نقاط بهبود و نحوه برتری در کسب و کار به سازمان‌ها ارائه می‌دهیم.

سطوح ارزیابی و جایزه نشان برتری کسب و کار EFQM

این سطح از ارزیابی EFQM در پی ایجاد اشتیاق و تعهد کلیه ارکان سازمان در بخش‌های مختلف به تلاشی هدفمند برای قرار گرفتن سازمان در موقعیت برتر در کسب و کاری است که در آن قرار دارد. ارزیابی این سطح به شکل یک پروژه یادگیری برای کل سازمان اجرا شده و به سازمان در آغاز نمودن تلاشی منظم و یکپارچه برای کسب بهترین جایگاه در بازار رقابتی کمکی بزرگ می‌نماید. 

در سطح شایسته برتری در کسب و کار EFQM، حرکت یکپارچه سازمان در ۹ حوزه مختلف (رهبری سازمانی، استراتژی، منابع انسانی و ...) و مدیریت تحولات درون سازمان و تغییرات در محیط کسب و کار تا موفقیت در کلیه اهداف سازمان دنبال می‌شود. این سطح از ارزیابی EFQM به سازمان در تلفیق راهکارهای بومی و راهکارهای تجربه شده بین‌المللی کمک بسیاری می‌نماید.

این سطح از ارزیابی، بالاترین سطح ارزیابی EFQM است که منجر به اعطای جایزه نشان ملی سازمان برتر در کسب و کار می‌شود. این ارزیابی به دنبال هدایت سازمان‌های برتر به سمت خلق مسیرهای جدید در کسب و کار با پیش‌بینی آینده تحولات مهم و کسب آمادگی برای مواجهه با آنها و تبدیل فرصت‌های آینده به ثروت برای سازمان با بهره‌گیری از نظرات خبرگان برجسته بین‌المللی EFQM است.